Over de Jachtlaankerk

De Jachtlaankerk / Kapel Hoog Soeren is een christelijke gemeenschap in Apeldoorn-West en maakt onderdeel uit van de Protestantse Kerk Apeldoorn.
Onze Wijkgemeente is een betrokken gemeenschap, die open staat voor iedereen die mee wil doen, jong of oud, lid of geen lid, wonend in de wijk of er buiten: iedereen is van harte welkom.
Naast de dienst op zondag vinden er veel activiteiten plaats. Ook wordt de kerk steeds meer verhuurd voor bijeenkomsten zoals vergadering, presentaties, lezingen en concerten. Voor al deze activiteiten worden vrijwilligers gevraagd.

Diakenen

De diaconie dringend behoefte aan twee diakenen.
Heb je hiervoor belangstelling, of heb je vragen hierover, neem dan contact op met Hanneke Pullen (06 40257677) of met Inejet van Wermeskerken (06 27381182). Je kunt natuurlijk ook een mail sturen aan:

Nieuwsbriefmaker

Omdat Angelique Visser coördinerend ouderling is geworden, zijn we op zoek naar iemand die samen met Pons Verheul en Marijke Schipper de nieuwsbrief wil verzorgen die elke week bij u in de mailbox ‘valt’. Een beetje handig zijn met de computer is een vereiste. Het programma Mailchimp dat voor het maken gebruikt wordt, is niet al te moeilijk.
Meer informatie en aanmelden bij Angelique, Pons of Marijke: i

Leiding Kinderkring

Kom meedraaien in het team van de Kinderkring!
Dit betekent één keer per 4 weken op zondagochtend de Kinderkring doen voor de onderbouw of bovenbouw. We gebruiken hiervoor een methode waarbij het bijbelverhaal beschikbaar wordt gesteld in de taal die past bij de kinderen. Verder zitten er ideeën voor een verwerking of activiteit bij, maar hierin ben je vrij om ook zelf wat te bedenken.
Hoe mooi is het niet om op zondag de verhalen uit de bijbel te vertellen aan de kinderen, voor een gezellige ochtend te mogen zorgen en ze persoonlijke aandacht te geven?! Met het gezellige team stemmen we praktische zaken en projecten rond feestdagen af. Kom erbij!
Voor informatie vraag Karin Veldkamp; 06 14 92 01 66.

Livestreams (Beeld)

Om de werkzaamheden voor de livestream te verdelen en uit te voeren willen we een team samenstellen. Als team gaan we samen bepalen hoe we de werkzaamheden gaan uitvoeren en verdelen.
De werkzaamheden bestaan uit plaatjes maken met de teksten en het verzorgen van de uitzending van de erediensten op zondagmorgen en soms van een uitvaart.
Mogelijk ben jij handig in het maken van de plaatjes, bijvoorbeeld met Photoshop of een andere applicatie! Deze werkzaamheden kunnen starten zodra de liturgie beschikbaar is.
De uitzending verzorgen is de andere werkzaamheid; o.a. link definiëren in YouTube en de uitzending verzorgen met de verschillende camera’s.
Wil je meer weten of voel je je geroepen om je bij ons aan te sluiten? Ook jongeren zijn van harte welkom! Meld je je dan via mijn e-mail:

Geluidsman/vrouw

Samen met twee andere vrijwilligers (Jorim Koch en Ties Broekers) versterken wij spraak, zang (incl. Kinderkoor) en instrumentalisten in de kerkzaal.
Naast ons werk tijdens de kerkdienst zijn wij ook actief bij uitvaartdiensten, gemeenteavonden en lezingen. Onlangs waren we actief ook tijdens hetr muziektheater ‘Scherven van geluk’.
Omdat recentelijk twee leden van ons team om persoonlijke redenen besloten hebben te stoppen, zijn we naarstig op zoek naar nieuwe geluidsmannen of -vrouwen.
Mocht je nieuwsgierig zijn geworden neem dan contact op met mij.
Wim van den Berg
Mail:

Pianisten

“Een van de eerste keren dat ik in de Jachtlaankerk op de vleugel had gespeeld, vroeg een mevrouw aan Annelies, mijn vrouw: ‘Was dat uw man die piano speelde?’.’Ja’ zei Annelies, klaar om een mooi compliment in ontvangst te nemen. ‘Nou, ik hoor liever orgel’zei de mevrouw, Annelies in lichte verwarring achterlatend.”
Hieruit bleek maar weer dat het betreden van andere dan de traditionele muzikalepaden niet aan iedereen is besteed. Maar aan de meeste mensen hier gelukkig wel.
Speel jij ook piano en wil jij eens kijken hoe dat is om eens een paar liederen te begeleiden op onze prachtige de vleugel, neem dan contact op met Arie of met Martine.
Onze gegevens zijn:
Arie Kooiman, , 06 23 05 83 93
Martine Brussee,

Chauffeur voor Club 65+

We zoeken iemand die 1 keer per maand op donderdagmiddag 1 of 2 mensen om 14.00 uur van hun huis kan ophalen, naar de Jachtlaankerk kan brengen en hen dan om 16.30 uur weer thuis kan brengen.
Informatie: Mieke Bakker, tel. 06 47 88 69 09, e-mail:

Liturgisch bloemschikken

Hou jij ook zo van bloemen? Ik word er altijd blij van.
Bloemen kunnen iets voor je doen.
Door de kleur, de vorm of hoe je ze neerzet.
Bij bijzondere diensten proberen we daar vorm aan te geven.
Zoals bij Kerst of Pasen of bij bevestiging van ambtsdragers.
Het voegt iets toe aan het geheel van de dienst.
Zin om mee te doen? Leuk!!
Meld je aan bij Sjani van der Laan (e-mail: of 06-29 46 49 59)

Bezorgers bloemengroet

Na de zondagsdienst brengen twee vrijwilligers ieder een boeket bloemen als groet bij mensen, die daarvoor in aanmerking komen. Een teken van verbondenheid en meeleven.
We zoeken nog enkele vrijwilligers die volgens een rooster af en toe een bloemengroet willen bezorgen in de directe omgeving. Een positief gebaar en dankbaar werk, dat niet veel tijd in beslag neemt, want u doet het samen met veel andere bezorgers.
Wilt u mee informatie? Bel of mail dan met Marian van Itterseum. Tel.:  055 356 40 90;  e-mail: .