Leeskring en lezing Alain Verheij: ‘GELD en GO€D’, 1e van 4 avonden

In de categorie ''

‘GELD en GO€D. Hoe we de wereld echt kunnen verrijken’

Alain Verheij is theoloog, schrijver en spreker. In 2019 was hij al eens te gast in ons midden, toen n.a.v. zijn eerste boek ‘God en ik’.
In zijn derde boek ‘Geld en go€d’ onderzoekt Alain Verheij hoe mensen met hun geld omgaan, wat geld met ons doet, en hoe we de wereld mooier kunnen maken door anders naar geld te kijken. Inspiratie vindt hij in de eeuwenoude bijbelverhalen, die een verrassend licht werpen op deze hedendaagse urgente kwesties. Zo komen we via manna en de Romeinse belastingmunt bij de bitcoin en de toeslagenaffaire. Én hij zet òns aan het denken over hoe wij de wereld kunnen verrijken door anders met ons geld om te gaan.

We houden deze leeskring gezamenlijk met de Jachtlaankerk, de Grote Kerk, de Goede Herderkerk, Wijkgemeente Noord-Oost en geloofsgemeenschap De Drie Ranken. We lezen en bespreken dit boek in vier avonden op vier verschillende locaties, telkens van 20.00 – 21.30 uur:
Maandag 20 februari 2022 – Jachtlaankerk
Maandag 6 maart 2022 – De Drie Ranken
Maandag 13 maart 2022 – Julianakerk
Maandag 20 maart 2022 – Grote Kerk: lezing door Alain Verheij

De laatste avond, de lezing van Alain Verheij zelf, is ook los van de andere avonden te bezoeken.
We vragen voor de lezing in de Grote Kerk een vrijwillige bijdrage (richtbedrag € 5,-).

Aanmelden (graag vóór 1 februari) bij ds. Michiel de Leeuw: / 0642089096